Байгууллагын Ñтратегийг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑгч BSC (Balanced Score Card) - L2
Оршил
ТÑртÑÑ 150 жилийн өмнө Лорд Келвин гÑгч “ХÑÑ€Ñв та өөрийн Ñ…Ñлж буй зүйлÑÑ Ñмар нÑгÑн Ñ…ÑмжигдÑхүүнÑÑÑ€ ÑÑвÑл тоогоор илÑрхийлж чадах юм бол таныг Ñ…Ñлж буй зүйлийнхÑÑ Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ€ юм мÑдÑж байна гÑж тооцож болох, Ñ…ÑÑ€Ñв үгүй бол таны мÑдлÑгт ÑргÑлзÑÑ Ñ‚Ó©Ñ€Ð¶ байна†гÑж Ñ…ÑмжигдÑхүүний хүч чадал, мөн чанарын талаар тодорхойлон Ñ…ÑлÑÑн байдаг.
“Бид одоо ҮйлдвÑрлÑлийн үе, МÑдÑÑллийн үеийн шилжилтийн үед байна ÑÑвÑл ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ шилжилт нь өнгөрдгөө өнгөрч МÑдÑÑллийн Ñринд нÑгÑнт хөл нийлүүлÑн алхалж байна†гÑÑÑн олон тайлбарыг Ñудлаачид тавьдаг.
ҮйлдвÑрлÑлийн үеийн оргил Ñ…ÑÑÑг болох 1850-Ð¸Ð°Ñ 1975 оны үеүүдÑд компаниуд нь Ñдийн заÑаг, зах зÑÑлÑÑÑ Ñ…Ð¸Ñ€ Ñ…ÑмжÑÑгÑÑÑ€ капитал цуглуулж чадÑанаараа амжилт нь тодорхойлогдож улмаар байгууллагын зорилго, зорилтын гүйцÑтгÑл, Ñ…Ñналтын ÑиÑтем нь ч түүндÑÑ Ð·Ð¾Ñ…Ð¸Ñ†Ñон байдлаар хийгдÑж ÑÐ½Ñ Ð½ÑŒ улмаар Ñанхүүгийн Ñ…Ñналтын ÑиÑтемийг хөгжүүлÑÑн гÑÑ…Ñд хилÑдÑхгүй. Санхүүгийн Ñ…Ñналтын ÑиÑтемийг Ñайн хөгжүүлÑөн ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸ÑƒÐ´Ð°Ð°Ñ General Motors, DuPont, Matsushita, General Electric зÑÑ€Ñг компаниуд тухайн үедÑÑ Ð´ÑÑгүүрт ордог байÑан нь амжилтынх нь түлхүүр болÑон бөлгөө.
Санхүүгийн Ñ…ÑмжигдÑхүүнүүд болох Хөрөнгийн өгөөж, орлого, ашиг зÑÑ€Ñг нь тухайн хөрөнгө оруулагчдад компаний аль Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ Ñ‚Ð°Ð¹Ð»Ð°Ð½Ñ‚ хугацаанд орлого ашиг өндөр байж Ñанхүүгийн болоод капиталын хувьд Ó©ÑөлттÑй, өгөөжтÑй байна, аль Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ Ð½ÑŒ ÑÑÑ€ÑгÑÑÑ€ÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ñан гÑдгийг нарийн харуулдаг гÑдгийг Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ ÑрхлÑгч Ñ…ÑÐ½Ð±ÑƒÐ³Ð°Ð¹Ð³Ð°Ð°Ñ Ñ‡ аÑууÑан харуулна. Харин МÑдÑÑллийн Ñринд ÑÐ½Ñ Ñ…ÑмжигдÑхүүн нь гологдох хандлагатай!!! Яагаад гÑвÑл ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ñринд компаниудын хувьд зөвхөн Ñанхүүгийн үзүүлÑлтүүд Ð±ÑƒÑ Intangible assets буюу биет Ð±ÑƒÑ Ñ…Ó©Ñ€Ó©Ð½Ð³Ó© гÑгчийг тооцох, Ñ…Ñмжих зайлшгүй шаардлага гарч ирж байна. Цаашлаад ÑÐ½Ñ â€œÑ…Ó©Ñ€Ó©Ð½Ð³Ó©â€ Ð½ÑŒ компаний зорилго, зорилт, Ñтратегид чухал байр Ñуурь ÑзлÑÑ… болж байгууллага зорилго зорилтоо үнÑÑ…ÑÑÑ€ биелүүлж Ò¯Ò¯ үгүй юу? гүйцÑтгÑлÑÑ Ñайжруулж уу үгүй юу? гÑдÑгт дÑÑрх үзүүлÑлтийг хир Ñ…Ñмжиж чадÑанаар тодорхойлогдох болж байна.
СаÑхан NASDAQ дахь компаниудын дунд ÑвуулÑан Ñудалгаагаар компаниудын нийт хөрөнгөний 75%-Ð¸Ð°Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ хувийг дÑÑрх “гайхал†биет Ð±ÑƒÑ Ñ…Ó©Ñ€Ó©Ð½Ð³Ò¯Ò¯Ð´ ÑзÑлÑÑн байгаа нь компаниуд ÑÐ½Ñ Ñ…ÑÑÑгт анхаарал хандуулах цаг болÑныг илтгÑÑÑн.
Байдал нÑгÑнт ийм болÑон нөхцөлд бидний тавьж буй Ñтратегиуд хир оноÑон болох, тавьÑан Ñтратегаа биелүүлж чадаж байгаа ÑÑÑÑ… ÑргÑлзÑÑ Ñ‚Ó©Ñ€Ò¯Ò¯Ð»ÑÑ… нь дамжиггүй.
Стратеги нь компани хөрөнгө оруулагчдаа байнгын үр ашгийг Ñ…ÑрхÑн авчрахыг зааÑан байдаг. ГÑÑ‚Ñл амьдрал дÑÑÑ€ Ñтратегийг томьёолох, гүйцÑтгÑÑ…, Ñ…Ñмжих зÑÑ€Ñгт маш их алдаа гардгийг Ñудлаачид тогтоож дараах үр дүнг гаргажÑ